Styr mitt liv

  •  Minst fem av följande symtom har förekommit under samma tvåveckorsperiod. Detta har inneburit en förändring av personens tillstånd. Minst ett av symtomen (1) nedstämdhet eller (2) minskat intresse eller glädje, måste föreligga.
    1. Nedstämdhet under större delen av dagen.
    2. Klart minskat intresse/glädje.
    3. Betydande viktnedgång.
    4. Sömnstörning (sover för lite eller för mycket).
    5. Psykomotorisk agitation eller hämning.
    6. Svaghetskänsla eller brist på energi.
    7. Känslor av värdelöshet eller överdrivna eller obefogade skuldkänslor.
    8. Minskad tanke- eller koncentrationsförmåga.
    9. Återkommande tankar på döden, självmordstankar eller självmordsförsök/planer.

    7 ½ av 9 stämmer in på mig. Vet inte riktigt vad som menas med 5an...

  • Fast jag har iofs blivit diagnoserad för deprission. Känns som jag har varit det i halva mitt liv, Men det har jag ju nästan varit.
    Min koncentrations förmåga är så dålig. Mina betyg suger på grund av det. Jag orkar inte mer, jag klarar inte av det här något mer.
    jag borde prata mer om mina känslor  om hur jag känner.  Psykologer är ju utbildade för sånt. Men när jag kommer dit så känns det som någon har stoppat in stål i min hals och jag kan inte prata.


    Jag vill ha jobb men vet inte om jag är redo psykiskt för det, funderar på att sätta upp lappar lite här och var om folk vill ha barnvakt. Det klarar jag nog av.

    Jag vill inte tillbaka dit, jag vill verkligen inte, den dagen var den värsta i mitt liv, jag är för ung för sånt, alldeles för ung. Dem sa det själva, det blir inte bra om man är så ung. Jag kommer ihåg den så väll, den plågar mina tankar, väntetiden rummet ja allt. Jag vill inte dit, jag vill verkligen inte....

    Finns det tabletter som ger en kraft att orka?
    Anti depp hjälper ju inte..

    Sims har typ blivit min drog. Det känns bra att spela, koppla bort lite, styra någons annans liv i stället för ens egna.
    Det är allafall något jag kan glädja mig lite åt. Vilket är posetivit..

    Skulle vilja vara en simsgubbe någon som styr mitt liv åt mig, någon som ser till at jag äter gör mina läxor ja ALLT så jag slipper tänka och agera själv.


    Kommentarer
    Postat av: Anonym

    Jag skulle bli helt pshyced ifall någon styrde mig. Du är stark eftersom du bett om hjälp. Det är det svåraste av allt.

    2007-11-14 @ 23:17:40

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0