Verklighets flykt

Vi i teatern började snacka bokmärken idag och sånt dom man bytte..
Ja o Elina snackade om att vi i teatern borde ha en "barndag" Där vi byter bokmärken och sån :P

Det var tider då, då man satt med kompisarna och bytte bokmärken och klistermärken även spice girls kort.
Saknar den tiden. Nuförtiden verkar det som ungarna inte får växa upp ordentligt.
Vid 10 årsåldern ska man ha en modern mobil, många kompisar, flick/pojkvän ha druckit alkohol och rökt. Leka det är förbjudet. Känns det som iaf.

När jag var tio år jag lekte och bytte bokmärken och klistermärken. Jag lekte faktiskt rätt länge, jag brydde mig inte så jättemycket om kläder och jag hade inget smink. Tänker inte låta mina ungar sminka sig vid 10 års åldern, sånt kan man hålla på med när man börjar i högstadiet och sen livet ut. 

Varför måste dem som är 9-12 år växa upp så fort, dem är fortfarande bara barn. 
Att vara barn är en tid man ska ta vara på, när man blir äldre kommer alla problem, deprition, ångest, kriser. 
Men när man är barn och leker blir det som en flykt från verkligheten, en flykt jag själv skulle villja göra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0