I'm still young

Gaaah jag håller på att avlida pga av min mage!
Ballongmage, magkatarr va fan.. Men jag har mitt nyårslöfte nu. Brukar inte vara den bästa på att hålla mina löften,  men nu är det illa och jag vill må bättre.

Ändra kosten! Det kommer ifrån en vegetarian det.
Mindre kål, bönor, fibrer, fullkorn, apelsinjuice, choklad, kolsyradedrycker, mjölk (samt laktosfritt), tuggummi. 
Ingen lök, vitlök eller starka såser, förhoppningsvis mår jag bättre då. Medecin hjälper inte om man inte hjälper till själv.
Ska försöka äta mindre stektmat eftersom det inte är bra. För mycket grönsaker kan också ge gaser. Jag skäms inte för detta längre, det har pågått för länge.
Åt shepardspaj idag, den blev god:D
Ska ha mera kreativ matlagning och inte låta allt gå så fort.
Lite mera gratänger, röror mm, mindre färdigköpt, qourn och soyaprodukter.
Funderar seriöst på att börja äta fisk, känns som jag inte får i mig tillräkligt med ämen jag borde få i mig. Fisk är alltid bra och det blir lite lättare att hitta mat. Sen har jag aldrig direkt kallat mig vegetarian använder bara det som ett "samlingsnamn" för att inte behöva dra ag äter inte kött, fågel eller fisk. Men det är svårt att börja, bara sådär efter fyra år. Någon som har något tips samt egna erfarenheter av att börja äta kött/fisk igen som har haft en vegetarian period på minst två år. Men får se, är rätt tveksam till de här med fiskbörjaätandet. Sen är väll inte fiks det godaste men torsk, lax, strömming var väll rätt okej I guess.

Min rygg ska bli bättre, min kropp ska må bättre!

Ett annat mål med 2009 är en resa på MINST tre månader, helst ett år. Au-pair känns tråkigt, eller jag vet inte. Australien är mera lockande, tänk the wildlife Australia. 

Mina geografikunskaper är inte de bästa, men det ligger kanske i familjen. 
Jag har pratat om att åka till Nya Zeeland med, pappa visade mig en artikel i metro.
Jag: Nya Zeeland är lika långt som Australien.
Pappa: Nej det ligger ju utanför Afrika, Nya Zeeland. XP 
Så hans geografikunskaper är inte bättre än mina. Att studera en karta så mycket som jag gjort de senaste dagarna tror jag inte jag gjort under hela min skoltid xP Jag vill inte plugga, jag missar något. Det är fan värt att behöva plugga upp ämnen om jag så behöver. I'm still young.  

Kommentarer
Postat av: Zoftis

Hmmm....Anders har lovat att visa mig hur maskinerna på simhallens gym funkar...det är mina hälsogrejer det.

Men hemlagat låter jättebra. Du är så snäll mot di kropp, jag bara agar min, haha!

Du kanske ska fixa en värmekudde för ryggen?

2008-12-30 @ 21:58:24
URL: http://zoftis.blogg.se/
Postat av: Dorothea

de e bra! något liknande ska jag köra på själv :P

2009-01-01 @ 12:10:34
URL: http://sammansattaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0