f

jag har bytt rum ^^ Har halva mitt ammla rum och hela min brors gammla rum, jag har väldigt fina förklaringar på allt så ni får lista ut vad jag menar^^

Jag är trött sov knapt tre timmar i natt, jobbar på fritids nu, i en etta-klass. Det är faktiskt kul, lite annourlundare än förskola. Saker och ting är ändå rätt lika sen man själv var barn och gick i första klass. Snart har de små liven jullov och de längtar dem efter. 

Har suttit och kollat på youtube Sunes Jul, jag verklien älskar den, och jag älskade den som barn. Den gick 91, så jag var bara två år när den sändes men har sätt en massa repris och inspelade avsnitt. Jag gillar kukaledrar ^^
Tomtemaskinen, Pettson och Findus är ju en klassiker det och sändes på tv år 93  då jag var fyra år.
Någon mer än jag som kommer ihåg "håll huvudet kalt"? Sändes år 94. Handlar om Eddie som ska besöka sin moster "Soffan" som bor ute på en ö, han har sin groda med sig. Även det är då inspelade avsnit som jag sett. Men jag kommer ihåg introt till lucköppningen med slottet och att det snö sen var det en tant med svart hår. 
95 Jul i Kapernaum, handlade om en liten stad och människor som bor där. Det är lite små sagor, jag minns lite av "Amanda" men mest av allt kommer jag ihåg tanten med tidsmaskinsberättelserna. Hon hade sina "dock-kompisar" som hon återberättade sina berättelser för.
96 mysteriet på greveholm Den som alla minns, så underbart bra <3 Den absolut bästa. Knasig familj som firar jul på ett slott. Men självklart bor man inte ensam på ett slott där bor även spöken. 
97 Pelle Svanslös Lilla Pelle som ingen svans har och blir retad av de "tuffa" katterna i kvarteret.
98 När Karusellerna sover Måste säga att jag inte kommer ihåg den direkt bra, men det var ingen jag såg direkt mycket på eftersom den inte var något vidare bra. 
99 Julen hjältar Lite halvgullig historia som handlar om några julsakers kamp från soprummet som de råkar hamna i av mistag till familjen. Jag gillade julhunden, dataspelet var roligt.
2000 Ronny och Julia  Modern Rommio och Julia fast i barnveriation, ganska töntig faktiskt. Två barn som borjar fatta tycke för varandra men deras föräldrar står inte ut med varandra.
2001 Kaspar i Nudådalen  Den var skoj för att det var mycket snö i filmen, handlar on Kaspar som bor med sin morfar i den lilla staden som inte ens syns på kartan.
2002 Sjömans råttor och Diselmöss Handlar om två barn och ett antal diselmöss ombord på en båt.


Jag måte sova nu för att orka upp på morgonen, fortsätter med min lista imorn. puss HEJ!
 

Kommentarer
Postat av: Zoftis

Pettson och Findus! <3!

Ah, jag gillade Findus. "Pettson, kolla på mig, kolla på miiiiG!"



Jag minns dock verkligen inte "Håll huvudet Kallt"...inte alls,inte alls.

Nåja.



Ta hand om dig!

2008-12-07 @ 10:16:06
Postat av: Dorothea

åh, julkalendrarna! Pelle svanslös va gullig :P den tyckte jag om. Konstigt att man inte ens kommer ihåg alla, trots att man kollade varje dag ända fram tills jul...

2008-12-07 @ 11:59:53
URL: http://sammansattaord.blogg.se/
Postat av: Zoftis

...kommer mina kommentarer fram?

2008-12-18 @ 21:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0