travelfever

Nu är det jul är i vårt hus! Eller nja jag har väll inte så jättemycket till julkänslor, snön gör ju en hel del.
Vi 89:or är de sista barnen som fick uppleva den vita julen.  Att vara ute i  backen, som ligger precis utanför mitt fönster, bygga snögubbe, snölyktor och ha långa härliga snöbollskrig och självklart allt åka pulka. Vad jag saknar snön, härligt vitt överallt, en sån fin decoration över alla träden. Men den tiden är förbi, Stockholm får ingen snö längre, ska man ha snö får man åka längre upp i landet. Ens barn kommer att växa upp med att aldrig får uppleva, "ta pulkan ut  och åk" upplevelsen. Det blir så mycket mörkare nu när man inte har någon snö, eller det känns som det att det vita lyser upp. Marken är bara svart nu. Allt är svart.

Men julafton imorgon allafall, farmor kommer över, så det blir glögg, Kalle och klappisar ;D Sen ska jag över och leka tomte hos Sandra XP Skrämma skiten  ur hennes lillebror mohahahahhahaa.


Jag vill ut och leva livet! Ut och resa, ha det härligt bra, upptäcka, få erfarenheter, bli bätttre på engelska, utvecklas som människa!
Australien har varit ett drömm sen jag varit liten, få uttäcka naturen, den annurlunda kulturen.
Work and  trevel here I come :P Jobba, resa och uppleva Austarlien låter helt uderbart bra tycker jag. Så nu gäller det att SPARA pengar här.
Jag vill inte åka som Au Pair längre, den människan förstörde mina förväntningar att vara au pair. Hatar människor som inte tänker innan de talar. Dock  gör jag det själv, jävligt dålig vanna måste jag säga.
En resa på två veckor känns bara så tråkigt gemfört med ett år i Austarlien, Nya Zeland.

VILLVILLVILLVILLVILLVILLVILL!!!!!
Hata tråkiga, slaskiga, kalla, bittra Sverige!

Me goes away!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0