framtiden

Snart går man ut gymnasiumet och vad händer då?
Ska ja jobba eller ska jag studera mera?

Jag funderar ju på AU PAIR men jag vet inte, ja kollade runt lite på syoguaiden.se. hittade en AU PAIR orgenisation som lät intressant där man tar handom barnen 30 timmar i veckan, får ca 130 dollar i veckan och 1000 dollar i studiebidrag,  man pluggar 6 timmar per vecka på ett lokalt collage och det finns många valmöjligheter av kurser.
Man räknas som en no-degre-student, stutent utan examen.

Sen finns det ju EF och STS det vekar bra det med, man får en collage tid på 200 veckor eller ska kan man dela upp det under året. Jag vill ju gära studera när jag är utomlands så vet inte rikitigt vad jag ska ta.

Högskolor jag kollat är berghs school of comunications ett halvårs plugg i stockholm sen bär det av mot Australien i 2 och ett halvtår.

Eller om jag bara ska ta ett collage år i USA eller något annat land..

Men ja ska ju vara hos Mamma på sportlovet och ev på påsklovet få referenser och så kanske få vikare jobb till sommaren .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0