back home

Nu vill min blogg fungera:D När jag var i bulgarien ville den inte låta mig komma in :(
Satt vid en dator en halvtimme på TVÅ hela veckor, insåg hur stor datanörd jag egentligen är..
Satt på nåt internetcafe brevid två bulgariska killar, kostade 6 leva fett dyrt för en halvtimme :/
 Bör ställa om  mobilen till svensk tid:P MEn det e bara en timmes skillnad^^
Det var typ 35 grader i skuggan där, stor härlig pool på hotellet. de slarvade bort våran nyckel:/
 Kommer sakna Bulgarien, inhopparna på resturanger som kan några fåtal svenska ord, skojiga taxichafförer som typ förföljer en, "really sheep taxi, were are you going, Varna?, only 15 leva", Billiga alkoholen på krogen, de hade köp en drink få en på köpet. Jag och mamma trodde man kunde välja två olika.. Men det var två av samma så fick fick fyra drinkar och fick betala 10,50 leva som är typ 52 svenska kronor:P Man kunde köpa alkohol överallt i varenda affär dock va priserna nästan som hemma. Men de hade ingen åldersgräns:P. Det gick vildhundar lite här och var, måste erskänna att jag kunde känna av min rädsla ibland, men det gick bra ändå. Tycker synd om de, inget vatten får dem.
 Vi va på en utflykt då vi åkte till en liten strand, grillade och hade det mys. Såg delfiner och en sköldpadda ifrån båten :D
Fick lite halvt improvisserad veggi mat, vitkol,  potatis, gurka och tomat. De andra fick fisk och bajskorv (det såg seriöst ut sem det men de var någon form av korv)
Vi var även på typ framtida grisfest eller nåt, massa mat, fri dricka och tjejer i string som egntligen inte kan dansa. 
Sen var vi på en tur på landet, dock var allt på danska, vi var fyra svenskar och en ilsken gubbe men lite fattade vi iaf. Vi var vid en liten flod som såg ut som en träsk, en gubbe försökte få  i mig att det fanns krokodiler där. Sen frågade jag danska guadien var det fanns för djur där, sen pekade jag på en gren i vattnet som såg ut som en krokodil, då säger hon på danska. 
- Det finns inga korokodiler här så du kan vara rolig. Det tog ett tag att fatta vad hon menade:P 

Vi var inne i Varna två gånger och shoppade:D Jag iaf mamma handlade bara frukt^^
Sen va i med Aladzjha Monestrey (stavning?) Det var ett insrängt kloster i ett berg. 

Vi hittade nån laktosfri mjölk men den smakade.. vad ska man säga, skit? 
Åt yougurt varje dag vilket inte är bra för min mage men jag spädde ut den med massa vattenmelon. Lite mjölk fungerar ju för mig:P Sen hade vi väldigt väl inplastad ost^^  Det fanns väldigt skum mat i affärena måste man ju medge.
Jag fryser och vill spela GH och sims.

Kommentarer
Postat av: Zof

VÄLKOMMEN HEM! SAKNAT DIG! :DDDD



Ohh delfiner! Skölpaddor är...skumma, men delfiner! <3! Och värme! Varma solstrålar!

2008-06-29 @ 12:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0