high school

Sitter och pratar i mobilen med Sandra, vi pratar om att flytta ner till växjö och börja plugga där nere. Jag funderar på idrottslärare på lågstadiet då. Men jag vet inte, jag gillar barn men vill jag verkligen jobba med de i hela mitt liv?
Men den som lever får se.
Men om man bor i skåne i 3 ½ år undra hur pass mycket dialekt man tar upp då, jag som är värsta dialektsnapparen kommer nog börja prata lite konstigt iallafall, min skånska låter alltid som Findlands svenska.
Kanske det verkar onödigt att åka så långt för att plugga till något som finns på närliggande håll, men jag står inte ut med tanken att bo hemma med mina föräldrar! Jag vill göra något själv komma bort långt bort, bara spola bort alla minen jag har ifrån Jakobsberg och Stockholm. Sen ökar alltid tryggheten när man är två personer, så två dumma 08:or till Skåne helt enkelt :D

På lördag är det höstmyz kalaz, jag hoppas verkligen jag är frisk då. Bakat tre pajer iallafall vi lär väll smått äta ihjäl oss,
kommer lite blandade människor mest ifrån teatern då, eller inte, det är tre som inte kommer. Men så har det alltid varit vi har svårt att vara vi åtta. Alltid är det någon som är iväg, sjuk eller något annat. Flera har jag inte hört ett skit ifrån, var bara så lättad över att sluta gymnasiet. Sandra och jag planerar en juldag, ja det är alltid vi som tar tag i saker och ting. Men vi ska baka lite, peppisar och kola och sånt,

Ska smita in i badrummet nu innan mamma gör det ciao!


Undrar vart jag ska jobba imorn, får ringa och se. Det är jobbigt att komma till nya ställen hela tiden, nya namn, rutiner och regler. Men jag lär mig snabbt det gäller bara attt hålla isär. Värst är det med rutiner och reglerna när man är på ett ställe fast olika avdelningar är att det behöver inte alls gälla samma saker där vilket gör det svårt att hålla isär ibland.
Många unga söker som vikarie, fick reda på av mamma att en av mina gamla kompisar/ovänn är uppe på hennes jobb just nu, men detta var ett av hennes fösta jobb. Har väldigt blandade känslor om den mäniskan, hon var inte den snällaste kompisen om man säger så. 

Nu fryser jag här och jag hostar och ska sova! natti..

Direktöversättning på högskola på engelska blir fel XP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0