livet 2008

De senaste dagarna har jag gått och dagdrömt om Australien, kanske till och med hittat en kompis att åka med. Eller kompis och kompis han är ju min man:D Blivande man omsådär 30 år.
Försökt vart lite nytig de senast dagarna, bakat bröd och gjorde någon typ lasangerullar. Kokat gröt till frukost, men insperation från Dorro. Bestämmt mig för en viss budget per månad som för nuvarandeligger på 1000-1500 kr i månaden att göra av med. Mitt linsköp för denna månad är då inte inräknad eftersom det är något jag måste ha.
På dessa fem dagar har jag säker gjort av med 500 kr på mat och krogrunda, så blir inte så mycket sånt resten av månaden. i fredags skulle jag träffa Kjell kl 18:15 men tydligen hade han somnat och vaknade halv åtta, precis då var jag på väg att ta mig hemmåt, men han ringde i sista stund. I vanliga fall skulle jag inte orka väntat så länge som jag gjorde, kissnödig var jag också, men det var Kjells sista dag i Sverige)= Lär inte träffa honom på ett bra tag.
Idag var jag och min man och spelade biljard vilket jag suger på, han van överlägset. Sen käkade vi spännande mat på libanesisk resturang. 


Här kommer lite samanfattning av mitt år 2008 

Januari: Bestod av skola, teater, kickboxning och säkert ett antal krogbesök. Kickboxningungdomsledarsak. Var tillsammans med Simon och tillbringade en tid med honom. Asse den underbara lilla varelsen brukade komma hem till oss ibland. Mitt liv var rätt halv upp och ner. Ålandskrysning med mamma óch inköp av nintendo wii :D Färga håret brunt.
 Asseee      

Februari: Damer arbetet satte igång med full fart, trots att vissa hade lite svårt att passatider, eller att komma till skolan vilket skapade en stor iritation. Blev endel flumande i holken/studion eftersom vi oftast fattades flera i våran grupp, samt flera i andra gruppen. Med flera menar jag typ 1-2 personer:P Tränade en heldel med både simning och kickboxning.
Blev väll endel tränades på mitt solonummer, hehe.. Första banditfesten på ancher med Jessica och Sandra, gå totalt åt andra hålet sen två timmars kö att komma in, ingen plats i garderoben utan var tvungen att släpa på våra jackor där inne. Träffade Andreas. Blev spottad på nattbussen hem. , gjorde slut med Simon dagen efter. Dagen efter det träffade jag Andreas igen.
flumandes i holk   

 Mars: Massa teater, något av våra stor bråk lär ha dykt upp här. Teatern var riktigt jobbig. Schlagerfesten hos Sandra som jag deckade på runt tio :P Dagen före hade jag vart på bandit fest på Harrys  med Andreas fick i mig en aningens för mycket där, gick på toa med en främande tjej och stötte på en 12 år äldre man blev kallad för slampa av en kille jag typ känt en halv timme?. Sov ca: 3 timmar Au pair interjuv. Fixades av schlagerparty jag och Sandra var lite lulliga när gästerna kom. Sökte jobb, var på jobb interjuv. Måandet var rent av fruktasvärt. Jag började i vuxen gruppen på kickboxning:D När man är vuxen betyder det att man tränar med killar ^^




April.
Teater, teater, teater är väll några ord man kan samanfatta det hela med. är man tänker éfter så här i efterhand så var det inte så hemskt som det var just då. Mitt vällmåande var inte det bästa vill jag lova, men jag kämpande på som bara den. 
Veckan innan frilagda samt båda helgerna upptogs av TEATER! Det var hemskt, vi bråkade och gnälde på varandra, ellerhöll det hemligt att udvika bråk och slagsmål. Det blev värre med bråken efter frilagda. JAG fyllde 19 år och firades hemma hos mig efter sista katastrofförestälningen av Damer, med paj av de olika slag och Kenny Starfigther. Började jobba på Acta som seminariebokare. Hade jätteproblem med min mage och fick utesluta mjölkprodukter.

    

Maj
Slutet började närma sig, en riktig kraftansträngnig att ta igen de missade kultiproven, fick TVÅ timmar på mig att klara TVÅ prov. Barn och teater var i fullgång. Uffes tudentskiva mötte lite trevligt folk, Krestin som jag var kompis med 7-9an. Juhani som jag gick i 4-5an med, samt Adam. Var en härlg kväll det. Dagen efter var det dags för våran egna studentskiva på Patricia var en riktigt härlig kväll de. Medus den 29 maj(Lisa 19 år), med försupar Sandra och Amanda, var en händelserik natt:P Jag och Sandra att försupa asså, stackars Amanda<3 Men hon märkte ju ingen skillnad(A) Slutade på Acta.
None        

Juni
STUDENTEN! Hejdå och förväl till klassen.
Bulgarienresa, skoj och bus med Sandra, kan man väll samanfatta denna månad med.

    älskade klass  sjungade och glada klasskamrater  lycklig stund     
     


Juli
En del jobbsökades, och livet som arbetslös. Började väldigt sakta må bättre.
Bus med Sandra och träffa en del andra personer, Borås resan, krogen, på hotellet, brottas jag vann :D
På regniga grönan med Linnea. Självklart blev det Strängnäs och malmamarken med:D Middagar med familjen Malin är ju som en tradition nu :) Vi hade skoj med våran skriva "deatebrev"

   



Augusti
PRIDE! Arbetslöshet, krogbesök och fattighet så de vara viissla om det. underground IRL , bandittema.
Träffade Sarah efter ca 2 års tid, var på ett extremt fullsmockat grönalund!

  

September
Kickboxningen drog i gång, jag blev "vuxen" börja jobba som vikarie i storstockholm fick senare tjänst i Järfälla.
 Passi fyllde år, sen hände nog inte så där jättemycket. Började teori, och övningskörde en heldel. Fick typ 1600 och var överlycklig för det eftersom de var de ända pengarna jag hade fått på två månader. Ålanerade som bara den med Au Pair som jag senare nekades till pga av hälsoskäl, vilket gjorde mig otroligt ledsen.

Oktober.
Höstmys med Sandra i lokalen samt lite trevligt folk. Sandra fyllde 19 år. Jobbade en hel del lite här och var i Järfälla. Färgade håret mörkt. 

November
Jobbade en massa, träffade Johnny, massa krogrunder, Sussi fyllde 20 år. Var full och glad en hel del:D
Blev magsjuk, självklart på brosans födelsedag den 27 november, lyckas alltid pricka in samma datum. Fick något shit på lungorna, slemhosa och förskyld ett bra tag, magproblem. Fick antibiotika som gjorde mig oerhört illamåande.

December
Spyde av mina antibiotika, började jobba i en skola där "våra 5-åringar" går i sex-års nu eller förkoleklass de heter nu för tiden. Julafton med familjen och farmor Anka. Krogen runda, träffade Kjellisen och Linnea:D samt min man Adam, Juhani och Uffe. Satt på nivå 22 och somliga av oss fick i sig för mycket. Försökte komma in på tre olika ställen med vissa var för fulla. (Jag var inte ibland dem) Det fjärde stället kom vi in på (jätte tunnan) mysig medeltidskrog, men efter en halvtimme kom samma vakt som nekat oss att komma in på ett ställe och slängde ut oss. Eftersom vi ansågs vara för fulla,men vi gjorde faktiskt inget, vi bara satt där. Vakten sa någon komentar i still med "typiskt tjejen i långa rocken" vettfan vad han menade med det. Jag tyckte inte Linnea var fullare än vad jag va, men jag är ju vanare att dricka, kanske bättre på att dölja? (A) Komma hem var ju lite halv omständigt, att springa full är en sak men att springa med en som är ÄNNU fullare än en själv är en annan. Men vi kom på tåget allafall jag och Juhani (Kjell och Linnea tog sig hem på sitt sätt, min man och uffe fortsatte natten) och jag kom hem..
Nyårsafton var intressant, jagoch Sandra var nyttiga, sen blev det raketseande på kvarnbaken vilket var mys.


Fyra sista månaderna orkar jag inte lägga upp bilder på. Men året kan beskriva som rena katastrofen och faktiskt helt okej. År 2009 vill jag ätt det ska hända något, efter allt jag gått igenom och min hårda strävan efter att må bra är jag värd att få ge mig av till Australien.

Kommentarer
Postat av: Dorothea

hela året har gått, och nu har vi ett helt färskt att förstöra om vi så vill :P



hehe, den där bilden på mig och dig i cabrioleten är den första jag sett! du får gärna maila mig :)



kraaaaaaaaaaaam

2009-01-05 @ 10:44:42
URL: http://sammansattaord.blogg.se/
Postat av: Zoftis

Jag tror Borås var en av de roligaste stunderna på året för mig. Jag hadde så jäkla kul!

Kram ^^

2009-01-12 @ 21:18:47
Postat av: Zoftis

borås var så underbart kul. Faktist en av mina favorit stunder på året. Vi gör så mycket bus tilsammans. Jag hoppas du inte känner dig sviken av att jag funderar på journalistskola istället?

2009-01-12 @ 21:21:35
Postat av: Zoftis

borås var så underbart kul. Faktist en av mina favorit stunder på året. Vi gör så mycket bus tilsammans. Jag hoppas du inte känner dig sviken av att jag funderar på journalistskola istället?

2009-01-12 @ 21:22:33
Postat av: Zoftis

borås var så underbart kul. Faktist en av mina favorit stunder på året. Vi gör så mycket bus tilsammans. Jag hoppas du inte känner dig sviken av att jag funderar på journalistskola istället?

2009-01-12 @ 21:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0