family guys

Idag har jag vart lat, gick en liten promenad, kolla vänner och läste.
Jag som inte brukar läsa men har börjat läst gömda den är riktigt bra, det är verklighet och väldigt hemskt. Att en människa har fått stått ut med något sådant. Hennes liv var som ett djur i en bur på ett avlägset ställe för människor.

Imorn blir det första dagen på jobbet, de vet knapt om att jag ska jobba där, det där med information asså XP
Förut när man gick i skolan väntade man alltid på denna "sista dagen på lovet" Det är skönt att få tillbaka sina dagliga rutiner. Så jag kom till skolan och började i skolan, mamma skämtar om att jag började om från början igen. Kanske bra idé jag vill ju ha en ny startXP

JAG VILL FLYTTA HEMIFRÅÅÅÅÅÅÅÅÅN!!!!!!
Okej det är äckligt mycket man måste ha fixat, gjort, massa saker man behöver, saker man behöver klara av.
Jag lagar bra mat, jag kan tvätta jag kan diska vad mer behövs? XP
Nej, men bort ska jag det är en sak som är självklar. Bott med mina föräldrar länge nu, inte för att det är något fel att bo hemma men jag vill ha något eget,  eller bara försvinna ett tag.

Sandra är i Egypten, jag vill också. Vi reste aldrig när jag var liten. Jo vi åkte till landet, men aldrig utomlands, om inte endagsturer till Finland och Danmark räknas? En gång var vi på Öland och en annan i Göteborg, sen åkte vi upp till Sundsvall för att hälsa på de vi kände. Men mer än så var det aldrig. Bara landet, landet. Det var väll bra iochförsig fick ju bada hela dagarna, eka med Malin, cykla. Detta var ju på somrarna det här. 
Ända sen jag var fem år har min pappa byggt om ute på landet, det borjade med att byggas ut, vi fick badrum kök, jag fick eget rum där. Förut sov vi alla fyra i ett och samma rum, ett litet kök och inget toalett fanns. Sen blev det renovering av deras sovrum, balkong, bygga under huset. Så det blev ingen tid över för familjeaktiviteter. Fick nöja mig med stranden och eventuelt en båtutflykt ibland. Till hösten ville jag inte alltid med ut på landet, min pappa åkte ut ända tills det kom snö. Inte ens att vara utan vatten hindrade honom att åka. Det blev mest mamma  jag och Niclas som hittade på saker utan pappa. Hände väll någon enstaka gång att pappa stannade hemma och vi gick på museum eller så.
Jag har vart i Tallinn en gång en dag, Riga en dag en gång, Teneriffa en vecka och Bulgarien sommaren 2008 i två veckor. Men allt detta är när jag blivit äldre.
Jag gillar att resa och upptäcka, men det är svårt där familjen inte ville. Vi hade inte råd eftersom alla pengar gick till bygget på landet.
Jag får ALLTID höra vad duktig pappa du har, han som är så händig, gjort allt detta själv.
Vad duktig mamma du har, hon städar och sliter varje dag där hemma och tar handom er.
Vad duktig bror du ha, han har en sån musiktalang.
Sen du? Vad ska man säga? Mig blev det ju sällan något sagt om. Jag bara var och är.
Så därför vill jag iväg! Kanske lite av eskapism, men jag vill fly verkligheten ett tag. Göra något helt annat.
Inte bara vara hemma, plugga, jobbat what ever!

Ska nog dra mig till baka och läsa gömda nu. Upp tidigt ska man och jobba/=

Kanske man ska träffa A i helgen :D

Kommentarer
Postat av: Dorothea

gömda e en skitbra bok! läste den för några år sen och blev förtrollad, sträckläste. Men nu, kanske du har hört, att en kvinna kommer och säger att allt är lögn, och har gett ut en bok typ "Mia, sanningen om Gömda" eller nåt :P värsta debatten!



du kommer att få resa! Om inte annat, så vinner jag en miljon och drar med dig någonstans :P

kraaaaaaaaaam

2009-01-07 @ 17:33:28
URL: http://sammansattaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0