got some work to

Idag träffade jag Malin, efter jobbet då, vi (jag) stekte plätisar som vi mumsade på, bra att vi båda e mjölkisar:P
Vi insåg att i våran omedvetenhet hur stor våran ordbrist egentligen är.  
Vi började diskutera jobbsökandet, hur man söker ett jobb och värför man ska söka det, diskriminering på jobb och allt vad jobb hör till pratade vi om ungefär hela tiden. Väldigt många är arbetslösa hälften gör något åt det andra hälften försöker lite halvhjärtat eller  ingenting alls.  
Diskussion om service dök upp, hur man är bra som säljare. En bra säljare sätter kunden i första rummet, ser kundens behov och vad den behöver hjälp med. Att vissa kunder kan vara blygare och inte vågar säga något få fram hjälpen på ett bra tryggt och positivt sätt. Att säga hej ger ett väldigt bra intryck och det är bevisat att man köper nåhot hellre i en affär om affärsbidträde säger hej åt en. Sen om man vänder på frågan så är dålig servic att man är FÖR på, att man tvingar på kunderna varorna. Inte säger hej (beror lite på då) Inte frågar om kunden vill ha hjälp. Inte finns till hands, frånvarande, otrevlig (kanske en ren självklarhet att det är dåligt) Sånna som går efter en fråga, även fast man har flera frågor att ställa. Det är viktigt att vara kunnig och faktiskt trivas någolunda med jobbet.
Det bästa är att skriva ner, läsa så mycket så möjligt om jobbet och förbereda sig på alla frågor som kommer att dyka upp.

Arbetslösheten är något hemskt, två månader var lagomt jobigt för mig, eller man kanske kan kalla det en månad, eftersom sommartiden var väll ändå "sommarlov" eler vad man nu ska kalla det för.

Nu  har jag inte tid att skriva mera, så nattiii!
Me goes away

Kommentarer
Postat av: Zoftis

Ursäkta att jag inte kom men mamma och jag lagade dietsoppa. Nu ska jag köra hårt.

Den skulle koka i en och en halv timme! :S

2009-01-27 @ 00:40:38
Postat av: Dorothea

arbetslöshet är svårt, nu när jag e 20 så har jag ingen bra ursäkt längre för att inte ta ansvar... darn!

2009-01-27 @ 10:12:16
URL: http://sammansattaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0