planering och framtid

Jag har hosta nu igen. jag lyckas alltid dra på mig hosta i några månader tid. Okej nu är jag inne på min tredje vecka. Hostmedecinen biter inte på mig. Sen har jag ont i magen för att jag ätit mjölkprodujter(A) Allt är Adams fel, det blir bara mycket mjölk i hans sällskap, Känns alltid bättre att skylla på någon. Vi har planerat en massa inför Australien, som jag nu börjar tänka över lite, men planerna lär ju ändras genom resans gång. Blir kvar ettt tag i Sidney, bekantar oss med området, få in vanan att prata engelska, jobba ihop resekassa. Upp till Byron Bay SURFA!  Tur till Tamworth och prova på jackaroo och jillaroo (cowboy och cowgirl) livet. Lära sig att rida och öl runt en läger eld, träffa en massa mänsiksor från hela värden. Sen bär det av till Brisbane, där vi eventuelt stannar för ett litet tillfälligt jobb. Blir några månader vid bariärrevet, the gold coast, surfers paradise upp till Cairns. En tur till Nya Zeeland, där både norr ön och syd ön är inräknade. Tillbaka till Australien, så vi drar mot huvudstaden Canberra, Melburne där blir vi nog kvar en liten tid, dock är det typ vinter där då, men tepraturen ligger på 15 grader som är typ varmt för oss svennar.  Blir det en tur till Tasmanien, då Maj hoppar av lycka då man får i sig lite historia. Till Adeline och kangaroo irland och en tur mit ute i öknen till Alicie Springs och Ayers Rock där viska kolla på världens största sten(skoj va?) där blir vi nog inte kvar sådär jättelänge, men som tur är finns en flyglats på Alice så vi flyger ifrån Adeline. Från Alice Springs till Darwin, krokodilland:D Sen lär vi ju dra neråt bariärreven igen, för att sedan tillslut ge oss av till Kuala Lampur (Malasysia) sen blir det hemresa. Vi planerar att vara borta i ett år ungefär. Så planen blir väll ca: 9 månader i Austtralien, två i Nya Zeeland, och två-fyra veckor i Kuala  Lampur. 

Vi behöver denna resa, så jag kan inget annat att hoppas att allt går vägen. 
Dags att anmäla sig snart då :D
Har kollat upp en massa nytigheter, som vaccenationer. 
Tittat på väskor, tänkt ut kläder att ha med, skor att ha med. 

Vill göra något, ha något att berätta för mina barn och kommade barb-barn. 
Nackdelen med detta är att jag vill börja plugga och är illa tvungen att läsa upp några ämnen. Men man får ta tjuren vid hornen och acceptera detta. Vill man något så brukar det funka. Livet är mer än att bara jobba och plugga.



Jobbmarknaden för oss unga är väll sisådär, det finns jobb men vi får dem inte.  En sak jag såg på nyheterna är att en del företag kollar upp unga på sidor som facebook. Varför ska arbetsgivaren kolla upp ens privat liv? ´Kanske det tror att om man har festbilder så kommer man komma bakis till jobbet, eller att man är oansvarig och inte tar något på allvar. Men va fan vi är unga! Låt oss vara unga och döm oss inte för några bilder på facebook. Dem kollar inte bara bilderna utan lite om vilka man pratar med, vilka intressen man har och villken bekantskapskrets man är i.  
Att vara ung och oerfaren är inte lätt. Att hitta ett jobb är som att kolla på en karta då knapt hälften av stigarna och vägarna är utskrivna. Vill man ha ett jobb gäller det att synas och höras, annars kan man sitta hemma i veckor. 
Är så glad och stolt över mig själv över mina bedrifter, jag har ett jobb, fått långtidsvikariat, känns lite som att jag halkat in på ett bananskal och att allt gick för lätt till. Men ja har kämpat för detta. 
Ett jobb ger ju rätt mycket vuxenstatus, även fast jag inte alltid känner mig jättevuxen alla gånger. Man växer upp och lär sig en massa under tiden om sig själv. Jag har alltid varit väldigt självständig men nu kan jag verkligen klara mig själv vilket är underbart. Har vuxit väldigt mycket sen studenten. Allt kanske beror på att jag mår bättre nu. Men bättre måande blir livet lättare att leva. 


 Imorn blir det kickboxning med ungarna, (massa barn hela tiden:P) kanske smyg tränar kick&box vilket jag inte bör göra pga min hosta. Men jag har TRÄNINGABSTINENS!!  

Nu ska jag ryggträna sen sova. 

Nattii! 

Chandler är på tve!<3

Kommentarer
Postat av: Dorothea

skönt att du har ett jobb iaf :) hade ingen aning om facebook-marodörer, vad tusan ska de vara bra för? som om arbetsgivarna är små änglar på sin fritid...

ses snart? puss och kram

2009-02-01 @ 11:55:33
URL: http://sammansattaord.blogg.se/
Postat av: Zoftis

Jag har fortfarande lite dåligt samvete att jag lämnade dig i det där...men jag är för rädd.

Men kanske hälsa på? Jag betalar såklart för mig när jag är där.

Men fatta hur mycket jag kommer sakna dig!

Du kommer ta en bit av mitt hjärta med mig!

Aj Löv Ju!

2009-02-04 @ 00:00:49
URL: http://zoftis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0