pooldopp, kamerakul och kakmys

Idag badade jag, Sandra och Dorothea i Sandras pool, vilket var mys.

Dessa bilder går under katerogin "så här roligt kan man ha med en undervattenskamera"

jättevågen Dorro
Dorothea simmar i vilket ser ut som en jättevåg.

digar under vatten
Sandra diggar förfult under vattnet. Denna bild ser så fridfull ut.
 

Snyggheten själv, har de någonsin haft undervattensfoton i Top model?

bubbelhuvud
Här har vi då fröken Bubbelhuvud!


Snyggheten själv ännu än gång! Man är alltid lika snygg i cyklop.

galen Sandra
En galen Sandra, med två olika färger på ögonbrynen.

Fröken bubbelhuvud är i farten igen, nu utan bubbel.

hej på dig
Skulle bli en bild på oss alla re, men blev bara på mig och lite av Sandra.


Dorro ser typ livlös ut och Sandra ser ut som den överlyckliga räddaren.


Titta jag kan stå på händer! Min kamera censurerar delvis privata delar:P

devil eye
Jag: Det är droppar på linsen.
Sandra: *klick*

vattenytabild
Under ytan.


Under ytan finns även en Sandra. Bilden blev väldigt snyggt, både vattnet och hennes ögon.
Denna blir min favorit bild:D

smart
Dorro håller ändå för näsan hon. ;P


Min kära Sandra:D Det ser ut som hon har en hårhjälm på sig.


Man ser att jag är solbränd:D Sandra försöker nästan dränka mig här. 


Denna bild ser väldigt dramatisk ut:D

 
Badad och glad, i väntan på kakor och te.


Dorro avnjuter mina kakor.



Goda daimkakor som jag hittade recept på härom dagen på kalasgott.blogg.se
Gjort om receptet lite.

Ugnen på 175 grader.

200 gram margarin
4 dl mjöl
1,5 dl socker
0,5-1 msk bakpulver (beroande på hur stora kakorna ska bli)
1 msk vanilj socker
Lite mald ingefära (kan väljas bort)
1 msk sirap eller en msk houng (valfritt, kan ta vad man nu önskar eller inget av dem)
Valfritt godis, ex: 2 stycken dubbeldaim.

Blanda alltsammans i matberedare, rulla ihop till små bollar och lägg kakorna på bakplåtsklädda papper.
Tänk på att inte lägga kakorna för tätt ca 6-7 kakor per plåt. Gräddas i 12-14 minuter.

I mina kakor idag valde jag att ha i after eight i några och disney choklad i några (finns att köpa på öb)
Är ljus mjölkchoklad med smartis i. Tips är att  bara bryta i bitar, och inte göra i matberedaren.
Man får då störe bitar choklad vilket blir väldigt gott.
Vill man inte göra två satser kan man dela upp degen i två olika bunkrar och hölla ner valfritt godis i den.
 
Sitter och funderar på om det skulle vara gott att ha i nötcrem i (ni vet i såndär vit liten påse)
och sen mjölkchoklad, blir det för mycket socker eller låter det gott?
Kanske kan ha jordnötssmör i, eller ev göra eget.

Jag gillar att baka med stor variation :D

Hade ju min period med kladdkakor.
Grädda en kladdkaka helt normalt, när det är fem minuter kvar ta ut den och lägg after eight på den och låt smälta.
Låt gräddas fem minuter till bre ev, ut så mintmassan täcker hela kakan, låt svalna och sen får den avnjutas.
Eller lägg degestivekex i kakan.

Nu blev det massa bilder här :D

Nu ska jag läsa Harry Potter och sen sova!


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Coola bilder :D

Men som svar på din fråga: Ja de har haft undervattens bilder i top model. Eller modellerna var under vattnet iaf, kameran var inte det :)

2009-07-17 @ 00:22:59
Postat av: Dorothea

ja, jag tror de va första eller andra säsongen de gjorde undervattenbilder i top model, de va skitcoolt! nu kan vi va med där :D jättefina bilder, kan du maila mig de bilder som du inte la upp på bloggen? och kakorna are to die for! Ska testa och baka själv :) funderar på om annat godis skulle funka bra i kakorna också

2009-07-17 @ 11:21:15
URL: http://sammansattaord.blogg.se/
Postat av: Zoftis

Fan jag ser mäkta sur ut på din favvobild XD

Jag funderar på att investera i kanske en engångs undervattenkamera för den här bilderna blev mäktigt snygga.

Men vi måste vara de ända människor som badar pool och dricker te efteråt XD

2009-08-09 @ 01:04:48
URL: http://zoftis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0