suger rush



Tänkte dela med mig av ett recept på fyllda paprikor.

Ugnen 200 grader, ca 20 minuter.

Till 1 person

En stor paprika
cous-cous
sweet-chilie souse
Soja
Zuchini
Broccoli, morötter, ärtor mm.
6 dl grönsaksbuljong

Dela paprikorna, så du får två halvor, lägg i ungnsäkerform.
 Hacka Zuchini, broccoli, morötter mm i små bitar och stek dem så de blir lite mjuka häll på sweet-chilie souse och soja samt lite kryddor efter smak.
Koka vatten och lägg i grönsaksbuljongen.
Gör cous-cous genom anvisning på paketet. 
Häll ner cous.cousen bland grönsakerna, blanda och fyll paprikorna. 
Häll bujongen i den ungsäkraformen sen in i ugnen. 

Färdig att avnjutas!

 




Har dock ingen bild på min mat, men denna får duga.



Jag vill baka kladdkaka, med dumle och center in.

Nej jag ska inte äta så mycket socker och fet det är inte nytigt. Jag vill så järna vara i bra form, jag försöker äta regelbundet och får typ ångest om jag äter efter klockan sju.
Klockan sex är en bra middags tid om man ska hålla sig i bra form, man ska inte äta efter klockan sju sägs det.
Bra för matsmältningen, och för kroppsformen.

Det är viktigt att äta varje dag är något jag har lärt mig.

Mina mat-tider ser lite olika ut, men är ändå hyfsat jämna.
Sen motionerar jag. Lat kan man inte påstå att jag är direkt (iaf ibland)
 Cyklar istället för att ta bussen, är ute och går.

Sen är ju mitt problem SOCKER!
Jag är fan sockerberoande jag måste ha socker varje dag! Detta är riktigt illa, men jag försöker trappa ner lite, gradvis och det fungerar väll rällativt bra. Sen käkar jag väldigt mycket frukt vilket bör ge mig de socker jag vill ha varje dag.
Jag vet att människan behöver ha i sig socker men en kaka om dagen blir för mycket.

Porgram som generation fett, supersiz vs superskinny skrämmermig.
Jag har nog inte anlag för att bli så fet. Men att folk kan bli så stora och vara så unga är riktigt skrämande!
Inte konstigt att de blir feta med dåliga matider, ingen motion och pizza, ost, godis, chips varje dag!

Alla människor kanske är sockerberoande?
Minpappa äter en kaka om dagen.

Aja nu ska jag inte fundera mer om detta.
Shoppa med Stephanie imorn :D
Läsa Harry Potter <3
Nattii!

Kommentarer
Postat av: Dorothea

ja, dom säger ju att alla har olika anlag, vissa har anlag för att lätt lägga på sig vikt, medans andra har anlag för att lätt tappa vikt, och vissa har anlag för att vara stillastående på vågen. Jag har nog den förstnämnda :P

Åh, harry potter!

2009-07-25 @ 11:59:28
URL: http://sammansattaord.blogg.se/
Postat av: Zoftis

Detta receptet följer med till universitet. Seriöst man borde äta paprika till allt.

Tilloch med flingor.

2009-08-09 @ 01:00:08
URL: http://zoftis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0