Farfar min

Här var det inte bloggat på ett tag.

Detta inlägg är tillängnat min farfar som gick bort den 22 maj.
Du var en fin person och en härlig farfar/morfar/svärfar/far och allt nu man kan sätta ihop med ordet far.
Man minns alla midsommaraftonsdagar då du alltid fick oss att köra fem kamp. Visst var det kul men alla var inte så taggade hela tiden. Den lilla midsommarstången som du hade i din trädgård som vi barn alltid fick klä.
Att varje gång du kom så bjöd du på kubbar (finska bröd/kakor) som jag inte tyckte om, du bjöd även på Anton Bergs choklad "kex" eller vad man nu ska kalla det. Tyckte alltid att dem var lika äckliga.
Det var alltid roligt att vara hos farfar, han hade den roliga dungen, sen hade han Tarzan, en vildkatt han tog hanom en lång tid. 
Kommer speciellt ihåg en julafton då tomten inte kom och du skulle ringa efter honom och slog upp numret i telefonkatalogen. Att man får lura barn sådär ;P
Julafton var alltid trevligt med hela tjocka släkten samlad på ett och samma ställe, dvs vårat vardagsrum.

Du var en begåvad man, må du nu vila i frid farfar min!<3

Kommentarer
Postat av: Dorothea

Han låter som en underbar farfar :)

2009-06-06 @ 10:21:06
URL: http://sammansattaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0