Friday nigthlife

I fredags var det skolavslutning! (i år igen var jag med på en)
Men denna gång var jag inte en av eleverna som slutade en klass för att känna sig lite äldre, ha ett trevligt sommarlov för att senare börja i en klass där allt är lite svårare och ett snäpp högre tills man faktiskt kan gå utanför dörren och känna friheten. Denna gång var jag en av personalen som ser dessa elever tacka för sig och gå på sommarlov.

Har jobbat på skolan ( Sandra det är skola INTE dagis) nu sen december, vilket har varit ett bra jobb och utvecklande för min del. Till en början var jag hos ettorna i två månader. Efter det hoppade jag i mellan hos tvåorna men hamnade för det mesta i förskoleklassen. Med alla små gulliga sexåringar, trulle och all utelek. Kommer att sakna de små liven. Det är ett jobbigt och tufft arbete och ibland uundrar man varför man jobbar med barn. Men det har sina stunder.
Så min framtid blir nog jobb på skola.


Det regnar och regnar och jag måste gå till konsum!
Sen ska jag och Adam cykla, får se hur det blir av. Spöregn är inte roligt, man blir så blöt och kall!

I fredags var jag och Steffi ute  på en krogunda, vi förade lite hemma hos mig, sen drog på ut.
Tänkte först dra direkt till 5imot4 men beslöt oss för att föra lite mera:P
Drog till ett ställe i skanstull, köpte cider, intrudecerade Steffi för Jäger och dracke en pina Colada innan vi drog till 5imot4 . Köpte en äckligt dyr drink för 120 kronor, så mycket slösar jag ALDRIG annars. Strawberry Draqini, den var åtminstode god. Jag och Steff blev påraggade av en 50 årig gubbe som sa att han hadde en dotter på 25 år, tragiskt att ragga på några som är yngre då. Han var sliskig när vi dissade honom så raggade han runt på andra, tillochmed killar.

Vi käkade pomes strips, ultimat fyllekäk!
Drog till sjätte tunnan där stötte vi på ett X antal intressanta människor.

Fyllot som kom fram och frågade om vi skulle ligga, och påstodd att man inte kunde ha guldbyxor på medeltiden.

JagärrikJocke:
  Du får 500 spänn av mig, vad gör du? Jag har ett stort hus men bara en säng, ni kan båda få sova över.
Stackars pöjk inte speciellt framgångrik bland tjejorna:P

HerrglasögonHerrhalsduk: Kan det ha vart Fridrik? Han kom och var analysisk när jag satt och smsade. Han hade en konstig kompis som var 90:a men såg äldre ut. (Sorry Steff att jag va tvungen att gå på toa, jag skyddade mig, ja lovar)

Fransmannen: Han kunde inte prata någon svenska torts att han hade varit i Sverige i ett år. Kanske inte alla som går på SFI, jag fattade aldrig riktigt vad han gjorde här dock. Men vi pratade  på rätt mycket, min engelska var förvånadsvärt bra trots att jag var lullig. Bra nyhet inför mitt kommande år.

Blåtröjjan,hemtillmidgårdx2: Anledningen till hemtill midgård var för att både handlarn och lill snorre slog sig ned vid vårat bord (dem såg ut sem de alla fall) de hade sin kompis blåa tröjan med. Orka komma ihåg namn.
Vi snackade med varandra ett bar tag tills jag och Steff beslöt oss att gå.
Dem var alla lantisar och ville träffa några stockholmare..


Det var en trevlig kväll med många fina minnen, bussresan hem var lite plågsam, fick kämpa för att hålla mig vaken.
Nu ska jag ut i regnet och gå till konsum.

Anneli blir blöt!:(

Kommentarer
Postat av: Anonym

du må icke bli blöt! stanna inne, ät en kaka!

2009-06-14 @ 14:54:13
Postat av: Zoftis

Varför å Varför säger killar att de har döttrar när de raggar på unga tjejer? VILL de att man ska veta om deras peddo tendenser?

UUUGGH.



Och den där strawberry drinken är mums, känns som en efterätt!

2009-06-22 @ 00:00:54
URL: http://zoftis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0