drama

Solig dag, jobbat på brännan och glassat i solen(utan glass) Rätt soft ändå :D Gör inte så mycket annat än är ute.
 Idag blev det massa spring, med jagning runt draken och basketspelande. Brallorna sitter lösare XP
Imorn blir den utelek hela dagen lång eftersom vi ska åka till Gulsippan i Backlura.

Mammsssiiii och jag kanske ska till Turkiet i juli, de är bara att det är förfärligt varmt då.
Det är rätt säkert på att vi ska åka.

Så vi drar vecka 31 jag kommer hem och är hemma i Stockholm vecka 32. Vecka 33 på måndagen bär det av till Australien.
Har fått Australinsiskt mobil nummer:D

Är så glad över att jag haft en sån tur med jobb. Först var jag vikarie jag hoppade runt på olika ställen, i tre månaders tid var jag runt på 8 stycken olika förskolor och skolor. Samt att jag hoppade från avdelning till avdelning på flera av ställerna. Hoppades sådär är jobbigt, man vet inte vart man ska jobba dagen innan, vet inte hur länge.
Nya barn, ny personal, nya föräldrar att träffa. Men tycker man  om barn tycker man om jobbet.  
Hade turen med átt få långtidsvikariat på en skola. Jag är bara extra anställd så vikarierar inte för någon. Perfekt första efter gymnasiet jobb :D
En och en halv vecka kvar med blandade känslor, kommer att sakna dem små liven.


Till min kära Dorothea med dna skådespelardrömmar varför inte förbättra dina talanger utomlands?
Utomlands är utmärk sätt att upptäcka världen, lära sig mer om sig själv och framförallt teatern.
Du tar huvudrollen som Ofelia du får leva dig in i karaktären och uttrycka dig stillfullt på senen.

Själv skulle jag kunna tänka mig plugga teater i England, Shakespears hemland.
Det bästa med att göra de i ett engelsktalande land är ju självklart engelskan. Alla CV´n blir extra bra med flytande engelska.

Har du kollat upp Skala teatern? Du vet dem som speande "som ni vill ha det" du fick förfärlig hosta och en man sträckte fram halstabletter :P   
 Dock blir det en massa studielån, eller bara evigt sparades.


Nej nu måste jag sova så man orkar knata till jobbet imorn.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Dorothea

tack för tipsen, det var ju min plan från början; att åka som au pair och studera drama på fritiden i ett annat land. Det var så jag började med att ta hand om barn från första början, om jag inte minns fel så var det din plan också :) Ja, usch vad jag hostade! Andra föreställningen hade jag med halstabletter och vatten själv, så att jag skulle överleva lite bättre :) Skala (eller var det skara?) har jag kollat lite smått, men som så många teaterskolor är de fett dyra, de e bara teaterhögskolan som är gratis... BLÄ!

2009-06-26 @ 13:35:25
URL: http://sammansattaord.blogg.se/
Postat av: Zoftis

Haha, den där biten om halstabletterna fick mig att skratta rakt ut, trots att jag hört det förut.

Dorothea som Ofelia förresten, hmmm...



Utomlands och utomlands, aldrig får Svea duga. Du och Sabina ska utomlands...jag antar att världen är stor men ändå så lockande?

2009-08-09 @ 01:13:28
URL: http://zoftis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0