childhood

Det var Bill och Busan och jag, det var Bill och Busan och jag, vi gick i samma skola och vi snusa samma dosa, det var Bill och Busan och jag.
En gång när morsan inte kom hem, vi snodde 1.75,vi snodde morsas bil och vi körde tusen mil det var Bill och Busan och jag.

Vad jag saknar lågstadie tiden ibland<3 Olovslund var en bra skola.

Kommer ihåg när jag och Sara hoppade i vattenpölarna, när vi kom in var vi DYBLÖTA från topp till tå, smutsvattnet bara rann ner från håret på oss, ALLA våra kläder var genom blöta. Våra fröknar var så där lagom glada när vi kom in.
Min mamma som just kom för att hämta mig var inte överlycklig när hon fick hämta en dyblöt unge.
Mina stövlar var fulla till bredden med vatten, det var bara att hälla ut. Vi var duktiga att ha galonisar på oss, men de hjälte inte för allt vårat plaskande.
Men eftorsom jag  hade/fortfarande har en sånn duktig mamma hade jag extra kläder.
Nu vet jag hur alla fröknar kände sig när de skulle hänga in alla blöta kläder i torkskåpen.
Man är bara barn en gång i livet och kul hade vi <3

En gång när min pappa skule lämna mig på sex-års hade vi mina gummistövlar i en påse och pappas matlåda i en annan. Sen går vi in på sex-års, säger hejdå och jag får med mig påsen med mina gummistövlar in. Som i själva verket inte var mina stövlar utan pappas matlåda Stackars pappa som fick stövlar till lunch.

Det var sommarlov och fröknarna tog fram vattenspridaren. Som den vita krabat jag är blir jag lätt bränd. Min röda badräkt matchade verkligen med de röda benen och armarna jag fick.
Sommarloven var roliga på fritis, när man kom på morgonen gick man upp till biblioteket för att kolla på sommarlovet. Men jag minns att ett år gick star treak och det var så fruktansvärt tråkigt att jag alltid gick ner när det började.

Ett sommarlovsmorgonprogram man minns var Salve handlar om Nils 15 år som hamnar i en medeltidastaden salve på 1300 talet. Den var underbart bra <3
En annat underbart program var vintergatan. Det tittade jag på varje morgon:D tackars bror som aldrig fick sova på landet eftersom tv var i hans rumXP

Nu orkar jag inte vara mera nostalgisk


Just nu väntar jag på att sandra ska ringa, men jag lär få vänta länge..
Imorn ska jag hälsa på broder Nils, träffade Amanda igår hon var trevlig. Jag fattade nästan vad hon sa:D
På lördag ska jag vara med Adam och på söndag ska jag puckla på alla ungar :P Så inget förändrat där.

klockan är bara halv nio, men jag ska lägga mig tidigt idag, eftersom det har vart en seeeg dag.

Nu ska jag sega vidare!

Kommentarer
Postat av: Zoftis

vänta länge indeed

I'm a fuckhead.

2009-03-06 @ 14:29:03
URL: http://zoftis.blogg.se/
Postat av: Dorothea

sandra ett fuckhead? de va nytt :P



Haha! stackars din pappa!



ja, medeltidsprogrammet var skitbra! och vintergatan va fett bra! :D:D

2009-03-07 @ 13:31:08
URL: http://sammansattaord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0