ålderskris

En månad kvar till 20 år!
Jag fyller vuxen och blir system myndig.
Har enorm ångest eftersom jag inte uppnått mina egna "tjugo-års krav"

* Haft ett jobb/extra jobb minst ett år under min skoltid. Jag var lat, deppig och orkeslös.
* Haft ett seriöst förhållande på minst ett år. Jag är inte gjord för förhållande.
* Ha körkort.
* Kontrollerat ansvar över sig själv.
* Blivit mera ordningsam. Jag är en riktig slarver.
* Inte så mycket i sista minuten.

De två sistnämnda jobbar jag väldigt mycket med, så de kan snart strykas. Sen finns det saker som man BORDe ha gjort innan tjugo år.

* Vart utomlands MINST fem gånger. Skyller helhjärtat på min trista familj.
* Vart utan föräldrar på läger eller liknade i minst en månad.

Jag var full för första gången när jag var 18 år, man känner sig så tråkig eftersom alla andra utåtrikade människor söp sig stupfulla varje helg. Okej man kanske inte ska tänka att man är tråkig, utan förnuftig?
Låter nästan löjligt när folk berättar om hur full man blev den gången, och bara var 14 år gammal. Sen kommer man själv som tjugo-åring och berättar att jag var full första gången när jag var 18 år.
Fast det är en sak som jag borde vara stolt över! Jag har aldrig rökt eller snusat. Men det beror nog enbart på att jag var störtmobbad 6-9an, Hade inga kompisar som ville bjuda mig på fester så därför blev jag "tråkig"
Men det är just det med kompisar min ångest trycker på mest.
Fast och andra kan jag berätta med värdighet att ungdomar under 18 år inte ska supa sig fulla, röka eller snusa. Givetvis ska man inte supa sig full över 18 heller.

Men nu ska jag inte vara helt negativ det finns några saker jag är stolt över.

* Kämpade i skolan, mina betyg ligger väll under medel, men jag gav inte upp trots att jag var orkeslös. Spenderade ett helt sommarlov med att sova. Jag sov alltid en stund på dagen för att jag hade ingen ork i kroppen att röra mig.
* Fick ett jobb, halkade in på ett bananskal, men är glad för det :D
* Började sakta ta mig uppåt till att må bättre.

Om en månad är man inte tonåring längre.

Anneli goes vuxen :D

Kommentarer
Postat av: Dorothea

hurra! grattis i förskott!



Ps. jag har aldrig varit särskilt full, och jag började inte dricka förrän jag var 18 och "fick" :)

2009-03-15 @ 17:12:22
URL: http://sammansattaord.blogg.se/
Postat av: Zoftis

Jag längtar tills din födelsedag ^^

2009-03-28 @ 12:14:11
URL: http://zoftis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0